Monday, August 11, 2014

Salisbury

 Så har vi taget hul på den sidste ferieuge, som skal bruges i Salisbury.  Husbond og jeg rejste hjemmefra i morges og ankom til byen i Syd-England ca 12 timer senere. Vi bor på Sarum College lige overfor katedralen.
 Vi har begge læst "Jordens søjler" og set den flere gange og jeg er langt i "Sarum" af Edward Rutherfurd - begge bøger, der handler mere eller mindre direkte om dette prægtige gudshus med omegn.

Lige da vi ankom til Sarum College, fløj en formation gæs lavt hen over vore hoveder!! Jeg føler mig meget velkommen.
Til aften har vi spist lam på en hyggelig gammel pub. Vi bor i en charmerende lille lejlighed med utætte vinduer, badekar og et skivebord, som det jeg har arvet fra min farfar.
Tidsforskellen er + en time, så selvom klokken kun er 22.30, er det måske alligevel tid til at sige god nat. Jeg mener, i morgen skal vi se Stonehenge!! (eller måske i overmorgen)

4 comments:

Lene said...

God ferie :-) Kan alle bo på Sarum college, eller er det gennem metodistkirken, at I har fået plads der?

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er B&B og alle kan leje. Det er et økumenisk college, og de behøver garanteret penge, som alle andre skoler:-)

Bente said...

Glæd dig til Stonehenge. Hvordan går det iøvtigt med din ryg?

Madame said...

Sikke nogle dejlige oplevelser! Og smukke billeder, der også får mig til at tænke på "Jordens søjler". Rigtig god ferie!