Thursday, July 5, 2012

Velkommen i det grønne

 Det er tid til opdatering på haven. Vi begynder i drivhuset. I forsommeren blev det tømt for alt det overskydende skrammel fra flytningen. Nu er der så dejligt! Og kun det vi ønsker, har plads her. Basillikum har jeg både fra frø og udplantet.
 Chilli er det første, vi har høstet. Der er mange flere på vej - nogen af dem er hentet hjem fra Congo af et missionsteam. De solgte planterne på kirkens Landsmøde.
 Højbedet chekkes hver dag for "dræber"-snegle. De er hårde ved grønkål, salat og bønner. Jeg klipper dem ganske ubarmhjertigt over og smider dem i en hundeposer. Men vi skal nu have afprøvet øl-fælden, for hvad gør vi, når vi tager fra huset? Man kan bede andre om at vande blomster og passe hund, men ikke om at klippe snegle - vel?
 Der er også plads til lidt blomster - "Dronning Ingrid" rammer mit meget lille lyserøde punkt! Og laurbærtræet, det trives!

3 comments:

Lene said...

Din have lyder som en nydelseshave. Og jeg troede i min naivitet, at dræbersnegle ikke kunne komme op i et højbed. kan I ikke sætte kanter på?

God dag til jer.

Tro Håb og Kærlighed said...

Uha - dræbersnegle kan komme overalt!!! Men du har ret - sådan en kant kan hjælpe. Den skal jo så lige laves:-)

Madame said...

Det er en dejlig køkkenhave, du har! Her har vi også chiliplanter, men de står inde i entreen. Jeg tror, Lenes idé med kanterne vil kunne holde dræbersneglene væk.