Sunday, February 20, 2011

Vinterferie

På min anden blog "Williams farmor" http://farmorcharlotte.blogspot.com/, kan du se, hvad døgnet har været fyldt med. Vi har vinterferie! Derfor var jeg i kirke uden at "præste", som børnene kaldte det, da de var små. Jeg nød at sidde på bænken og være en del af menigheden. I morgen skal vi til fødselsdag i familien og så går turen ellers et par dage til Sverige og 3 til København. Hunden bliver hjemme og passer på huset sammen med midterbarnet.
 Jeg holder meget af både efterårsferien og vinterferien. I Nordjylland holder vi vinterferie i uge 8. Alt arbejdet i kirken ligger stille, så det kan lade sig gøre at komme hjemmefra uden for meget besvær. Det kan være gavnligt en gang imellem. Men vi ferierer nu også herhjemme. Her til aften indløste vi et gammelt gavekort til restaurant "Vægteren" i Frederikshavn - uhm, dejligt!
Da vi kom hjem forsøgte jeg at finde stjernebilleder efter mit stjernekort, da det er en meget smuk og klar nat. Men det fryser 11 grader, så jeg kom hurtigt ind i varmen! Nu til strikketøjet! Jo, jeg har ferie.

6 comments:

Madame said...

Det lyder vel nok dejligt at du har vinterferie, Charlotte! Rigtig god tur til Sverige og til København.
At 'præste' er da et helt vidunderligt udtryk :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - tak, vi glæder os!
Børn finder nogen gange ord, hvis de lige står og mangler.

Louise Aaen said...

Hvad med at kalde bloggen for Flyvende Farmor, så meget, der sker omkring dig, søde Charlotte

Anne Thompson said...

Det lyder som en god start på vinterferien! Rigtig god tur både her og der :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - det kan der selvfølgelig være noget om. Mest bevæger jeg mig jo på en mindre radius:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det blev en dejlig ferie.