Saturday, February 26, 2011

Mere vinterferie

Vi boede på Fredensborg vandrerhjem aka: "Danhostel Fredensborg", for der har vi boet før, og det er et dejligt sted. Billedet viser nabohuset.
Vi tilbragte det meste af dagene sammen med Maria, som bor ind i byen. Vi var bl.a. i Rundetårn, hvor de for tiden viser udstillingen af, hvad familier spiser rundt om i verden. Jeg har set billederne i avisen tidligere, men det er var fint at se i stor størrelse. Meget tankevækkende! Bagefter nåede vi en flot gratis orgelkoncert i Trinitatis, som er den kirke, rundetårn er kirketårn for - eller til (?)

Udsigten fra tårnet er altid spændende. Til venste for kobberspiret i billedet ser man Jerusalemskirkes kobbertårn, og det er lige ved siden af, hvor Maria bor.
Om aftenen var vi i Det kgl. Teater, hvor vi så "My fair Lady" - Alfred blev gift. Eliza lærte at kende forskel på "ligge" og "lægge" og professor Higgins lærte at opføre sig ordentligt over for kvinder. http://kglteater.dk/Alle_forestillinger/Skuespil_10_11/My_Fair_Lady.aspx Teateret var fyldt med festkllædte mennesker, og det var bare så fin en oplevelse.Posted by Picasa

6 comments:

Madame said...

Sikke nogle dejlige oplevelser, Charlotte! Og endda også i Det kgl. Teater og se 'My fair lady'. Jeg gad nok vide, om I så Cecilie Stenspil som Eliza - hun er min venindes datter :-) Det var da den skønneste udsigt, I havde fra vandrehjemmet!

Rasmine said...

Intet slår Det kgl. Teaters Gamle Scene med hensyn til feststemning - simpelthen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - nej det var Charlotte Munch. Men hun gjrde det altså også godt! Jeg havde ikke opdaget, at de var to om hovedrollen og havde glædet mig til Cecilie Stenspil.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg lovede mig selv, at det ikke bliver sidste gang, selvom vi bor i den anden ende af landet!

Lene said...

Fredensborg vandrehjem har vi også boet på og sikke en nabo at have :-)
Og så får jeg lyst til at komme i teater :-)
Mon ikke Maria og forældrene har nydt storstaden sammen?

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jo vi nød både hinanden og byen. Jeg havde glemt, hvor dejligt teater er, når det er stor og flot!