Monday, February 7, 2011

Oliventræet

I kirken har vi et træ. Det er en gave fra Jerusalemskirken i Kbh, og vi fik det i gave, da vi for snart 5 år siden genindviede kirken efter tilbygning og restaurering. Træet er et oliventræ, og det har det rigtigt godt her hos os. Selvfølgelig taber det en del blade om vinteren, men det er stadigt flot. Det står i et lysfyldt hjørne og glæder os. I træets grene ligger et sammenrullet stykke papir med en snor omkring. Det hænder, at nogen spørger, hvad det mon er - de gætter på bønner og hemmelige formularer. Men det er nu meget enkelt - det er regnskabet over vandingen af oliventræet. Der skal meget vand til ! det bliver passet godt af Hanne og Henning!
Posted by Picasa

4 comments:

Madame said...

Det er vel nok et smukt træ! Og det lyder som en god idé at holde regnskab med, hvornår det sidst er blevet vandet.
I DR Byen havde vi en række oliventæer i den Indre Gade over kanalen - det så meget elegant ud.

Louise Aaen said...

tænk, jeg troede det var en spejderpost... har jeg fortalt, at der en aften var en spejderpost ude ved min flagstang.... det synes vi var SÅ hyggeligt at der pludselig trampede en spejderpatrulje rundt ude i haven

Anonymous said...

Det er et smukt træ. God ide med regnskabet, min erfaring siger at det er ret svært at holde liv i oliventræer indendøre.

David Kvebæk said...

Jeg husker olivenlundene i Tunisia, særlig lukten. Det ble fortalt meg at det gikk en generasjon før det bar frukt, men nå leser jeg at et tre som deres skal kunne bære frukt i løpet av fem seks år. Men du for en pleie det skal ha. Fint å ha denne symbolske planten i kirken. Ta godt var på den.