Saturday, January 1, 2011

Må dit nye år blive velsignet!

Så fint var der, hvor vi fejrede nytårsaften! Kl. 23.30 var vi på plads i kirken til nytårsandagten. Den varer til klokken har slået 12, vi har bedt Fadervor, lyst velsignelsen og sunget "Vær velkommen Herrens år". Herefter går vi uden for kirken og ser fyrværkeri. I min nytårsprædiken bad jeg os om at huske 3 ting: At vi skal dø, at vi skal leve og hvem vi tilhører, nemlig den Gud, der i Esajas 43 siger: "Frygt ikke, for jeg har løskøbt dig, jeg kalder dig ved navn, du er min. Går du gennem vand, er jeg med dig, gennem floder skyller de ikke sammen over dig; går du gennem ild, bliver du ikke forbrændt - du er dyrebar i mine øjne, højt agtet, og jeg elsker dig!" Der er meget vi ikke ved om det nye år, men at det er Herrens år, og at Han elsker os, det ved vi!

6 comments:

Anonymous said...

Godt nytår til dig og dine :-)

Madame said...

Sikke et smukt bord i var samlet om, Charlotte - enestående flot.
Det må vær en ganske særlig oplevelse at være i kirken nytårsaften klokken 12, når det nye år begynder. Rigtig godt nytår til dig!

Tro Håb og Kærlighed said...

intetnyt - Tak og i lige måde!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er en dejlig måde at gå fra det gamle år til det nye!

Gaia´s mor said...

Skønt bord - og dejlige ORD! Ord vi kan have med os i det nye år!
Kh Joan

Tro Håb og Kærlighed said...

Joan - ja, dem kan vi fejre nytår på!