Wednesday, December 4, 2013

Julefest i Equmeniakyrkan



Jeg er, som skrevet, i Stockholm i anledning af julefest og personale-samling dette døgn. Vi har vel været mellem 80 og 100 mennesker. Det er første gang alle ansatte i de 7 regioner og alle andre har været samlet. Jeg fik lov, som en af tre, at fortælle kort om kirkens rødder: Missionskirken, Baptistkirken og Metodistkirken. Senere hørte vi fra mennesker, som brænder for at være kirke og at møde andre med det glade budskab: At Jesus lever, og at mødet med ham forandre - dig, mig og verden!
Og så var det tid til dejlig mad, lidt konkurrencer og samvær.
Dagen sluttede med nadvergudstjeneste i den lokale Svenska Kyrka, som vi fik lov at låne. Nu har jeg travet en times tid og set julepyntede huse. Det er snart tid at gå til køjs. Spændende, om jeg når helt hjem i morgen aften, vejrudsigten taler om storm og sne i grumme mængder!
Og påklædningen? Det var vist ok:-) Ørestikkerne med Equmeniakorset, Clara har lavet til mig, pyntede i hvertfald.

1 comment:

Madame said...

Det lyder som den dejligste julefest, I havde! Jeg håber, du kan komme hjem uden forsinkelser, men der er vist en masse aflysninger på grund af stormen.