Friday, December 6, 2013

Der er noget i luften!

Sidder i mit hyggelige køkken, bager rugbrød, drikker kaffe og forbereder mig til datterbarnets julefrokost senere på dagen. I mens kører p1, hvor samtalen handler om gårdsdagens vejr-dækning i medierne. Personligt er jeg taknemmelig over at blive advaret i tide - via opdateringer på telefonen - så jeg kunne tage en hurtig beslutning i Stockholm og ændre hjemrejsen fra tog til fly. Jeg nåede hjem midt på eftermiddagen uden problemer. Altså bortset fra, at jeg glemte at checke ud med Rejsekortet, igen! Så efter at have siddet lunt indendøre og drukket the med datteren, måtte jeg ad sted igen for at få det ordnet. - Blæsten var slem, og nogen steder i landet var den meget slem. (Hov! Der kom min kommentar fra Facebook lige med i programmet "Ordet er dit":-)
Men ud på aftenen kom så beskeden i samme nyheder, at Nelson Mandela er død. Det viser, hvor fantastisk vores hurtige kommunikation også kan være. Få minutter efter jeg havde læst det på nettet, skrev jeg på Facebook, og strax begyndte venner at kommentere og skrive egne opdateringer. At Mandela er død, er ingen overraskelse, han var 95 år og har været syg gennem længere tid - men at vi i et fællesskab kan dele tanker og følelser - det holder jeg egentlig af. Også selvom det foregår på nettet.

4 comments:

Lene said...

God dag til jer med julefrokost i vente. Godt du nåede hjem i tide. Jeg er ikke med på facebook, men jeg kan genkende det med at mærke at man f.eks. i blogland deler oplevelser med hinanden :-)

Madame said...

Det var dejligt, at du kunne hjem med fly i stedet for! Og jeg siger som dig, at det er rart, at vi kan dele tanker og følelser på Facebook og i blogland - og du også på Twitter.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene, det er hyggeligt med de unge stud. Teoler i huset!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame, jeg gir Twitter en ny chance. Jeg er ikke overbevist endnu:-)