Saturday, September 28, 2013

Fridag i Skåne

 Jeg blev på Sundsgården efter den dejlige fest i går. Hverken datterbarn eller husbond var alligevel hjemme i dag, og søndag skal jeg atter være på disse kanter til gudstjeneste i Slottshagskyrkan i Helsingborg. Dagen har været totalt fri og dejlig. I klart septembervejr drog jeg ind til Helsingborg og tilbragte først en del tid i Mariakyrkan, som jeg husker fra et tidligere besøg. Nyt var det, at Kristuskransen, som du kan læse mere om HER er udlagt rundt omkring i kirken i form af store perler i glas eller keramik!
 Her er det dåbsperlen med tekst, bøn og en lille skål med vand. Naturligvis står denne perle ved siden af kirkens døbefont.
 Uden for kirken var der marked med alle mulige lækre sager.
 Vandrestøvlerne kom på og så gik turen nordud i byen mod slottet "Sofiero", kongelig sommerresidens i tidligere tid. Dronning Ingrids forældre har anlagt haven. Der var gratis adgangen, da det meste var afblomstrert, men parken havde sjove skulpturer og var bestemt et besøg værd. (Om sommeren koster det 100 kr)
"Att lyssna i tro" er overskriften på søndagens tekster

2 comments:

Madame said...

Dejligt at du var på Sofiero - jeg var der sidste år i juni, mens alle rododendronbuskene blomstrede.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg kommer gerne tilbage engang, hvor alt står i fuld flor!