Friday, May 31, 2013

Og tiden går - eller kommer - eller?

Billederne fungerer stadigt ikke, men her er treenigheds ikonen, som jeg brugte til at illustrere prædikenen i søndags. Det var en café-gudstjeneste i Stadionkyrkan i Malmö. Turen hjem gik godt. Jeg tog billeder af de tre broer undervejs, men kan ikke finde ud af at overføre dem. Det regnede skrækkeligt i begyndelsen, men blev fint, jo tættere jeg kom på Nordjylland. Jeg havde en blaffer med det sidste lange stykke. Hun havde telt med og ville overnatte udendørs på sin vej til Norge. Jeg har selv blaffet lidt som ung og sympatiserer med tanken, at vi, der har biler, kan give et lift til dem, der ingen har. Det var godt at komme hjem. Jeg har nydt dagene i Sverige og er glad for, at jeg kom ad sted. Nu er der ansigter bag navnene og steder og kirker at forholde sig til en hel del aftaler er der kommet i min kalender - jeg glæder mig! I Strandby har vi dejligt sommervejr. Jeg ordner kontor-sager, forbereder bryllup om en uge og gudstjeneste på søndag. Om eftermiddagen tager jeg i Skovhuset, på retræte med andre medarbejdere fra huset. Det bliver så dejligt at komme derned - og sammen! Vi har inviteret en leder, som vi mødte på en tidligere retræte i Sverige. Det skal nok bliver gode dage. I menigheden har vi i disse dage besøg af en ung pige fra North Carolina. Hun er søster til en af dem, der besøgte os med klokkekoret sidste sommer. Stephanie studerer cykling - for os noget ganske hverdagsagtigt, men for en amerikaner er det vældigt eksotisk. Hun er sej og cykler til både Skagen og Sæby. Jeg har også været til evaluering på Danske Kirkedage. Der var en enkelt, som fremførste, at de blå metodistpræster havde fyldt for meget ved åbningsgudstjenesten! Der er jo ikke andet at sige til det, end at vi ikke kan lave det om! Personligt var jeg glad for, at vi havde så mange forskellige kirkesamfund repræsenteret allerede ved åbningen. Og ellers har der også kun været glæde og begejstring over et vel overstået arrangement, som forhåbentlig vil vække genklang i hverdagen. I morgen, lørdag skal jeg overdrage redaktørposten på Himmel&Jord til kollega "Vand til vin-Anne" - det bliver dejligt. Der er meget som skal gøres, inden vi drager øst-på!

6 comments:

Lene said...

Dagene er godt nok fyldt op for dig, men der er også meget, der skal nås, inden du drager øst på :-)
God lørdag til dig og hils Anne :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg skal hilse - ja, der sker meget, men på den gode måde!

Madame said...

Sikke mange dejlige oplevelser, Charlotte, og sjovt at cykling er eksotisk i USA! Jeg er imponeret over, at du tør tage en blaffer med op.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg tager ikke alle blaffere op - men unge kvinder har som regel en chance hos mig:-)

Bente said...

Hvis de synes at det blå fyldte for meget, ja så må de da tage sig sammen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente: :-)