Saturday, March 23, 2013

Ud i det blå - og gule!

Man kan ikke altid skrive, det man vil på bloggen! Men nu kan jeg fortælle, det der har fyldt i mit liv de seneste 6 uger. Mandag efter fastelavn fik jeg en opringning fra Sverige. Jeg troede, det var telefon til husbond, der jo bl.a. forsker ved Göteborgs Universitet og underviser i Stockholm af og til. Men nej, det var mig, hun gerne ville tale med. Det var en af de tre nationale ledere i den nye kirke, som er dannet af Metodistkirken, Missionskirken og Baptistkirken. Hun ville spørge, om jeg vil være en af de 7 regionsledere i den nye kirke fra september i år - i region Syd - Skåne og Blekinge!!!
"Men du ved vel, at jeg er præst i Strandby - i Danmark?" spurgte jeg. Og ja, hun vidste godt hvem jeg var, og hun mente det!
Det var begyndelsen, og fra den vidste jeg, at det vil jeg meget gerne!
At være regionsleder indebærer at være præst for præster og ledere i området - at inspirere og hjælpe menighederne, prædike, undervise, konfliktløse.
Det betyder, at jeg skal forlade trygheden og begynde noget helt nyt! Jeg har været i Strandby i 25 meget dejlige år. Her er vores børn vokset op - Maria er født her. Mine forældre flyttede hertil og er begge begravede på den lokale kirkegård. Vi har stadig nær familie boende i byen - ikke mindst William! Vi har mange, mange skønne mennesker omkring os - og masser af dejlige minder. Jeg har slået de rødder, som ellers aldrig har været mulige, fordi jeg har flyttet meget - først som præstebarn og siden som præst. Jeg holder af naturen, den lille by, Nordjylland....Der er megen vemod i disse dage.
Men nu er vi klar til at flytte til Sverige!
I går blev navnene på de 7 regionsledere offentliggjort. Se mere HER Vi skal vælges på Kyrkomötet i Karlstad i Kristi Himmelfarts-dagene, og det håber jeg naturligvis vil gå uden problemer. De ansvarlige for udvælgelsen har gjort et grundigt forarbejde. Det hele er så spændende.

9 comments:

Rasmine said...

Til lykke! Det må være rigtig spændende, men også svært sådan at skulle rykke sig selv om med rode og plante sig om.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - tak, ja det bliver spændende. Jeg tror rødderne er stærke nok til omplantningen.

INput said...

Är så glad över detta!
Ingemar

INput said...

Önskar dig Guds inspiration och glädje i en spännande och viktig uppgift. Kanske flyttar tillbaka till Skåne! :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Ingemar - Tak, ja det bliver spændende - oplever Guds ledelse og stor glæde og tryghed midt i alt det ukendte! Velkommen tilbage:-)

Madame said...

Kære Charlotte, hjertelig tillykke! Det lyder som den dejligste udfordring.

Lene said...

Kære Charlotte, hjertelig tillykke, det bliver rigtig spændende, men jeg kan godt forstå, at de gik udenfor landets grænser for at finde dig :-) Det bliver et kæmpesavn for kirken i Strandby, men I har sået gode frø, som nu er store stærke planter, som nok skal klare det. Endnu en gang tillykke.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det bliver spændende! Og nu er det måske mere realistisk at mødes til blogtræf en dag:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak - ja, jeg kommer til at forlade Strandby med en god fornemmelse - vi har haft det godt og er vokset sammen, med de mennesker, der er omkring os!