Sunday, March 3, 2013

Tiden går - på den gode måde!

Så blev det søndag igen! Denne søndag, den 3. i fasten var også dagen for menighedens årsmøde, det vi kalder pastoratskonference. Helt fra fader Wesleys dage har metodisterne samledes årligt, for at gøre status og holde fokus - søge Guds vej og vilje. Vi gør det på menighedsplan, på landsplan, i hele biskopsområdet og på verdensplan. Mødet ledes af vores distriktsforstander Ole Birch. Der er indberetninger, regnskaber, fremtidsplaner og valg. Dagen begyndte med nadvergudstjeneste og derefter var der dejlig mad.
Efter en fin konference skulle Ole køres til lufthavnen, så husbond og jeg benyttede lejligheden til et besøg i Aalborg hvor vi så De urørlige. Og den er lige præcis så dejlig, som jeg havde forestillet mig.
Datterbarnet har fornyet sin blog - det kan jo kun glæde en mors hjerte at læse om hendes tanker om kald!
Se også Marie Skovs blog om højskoleopholdet i Kenya!

6 comments:

Lene said...

Det har da i sanhed været på den gode måde, at i har holdt weekend. Dejligt at læse, at du også nød filmen.
Hvor er det bevægende at læse om Marias valg og jeg ønsker hende alt godt. Det bliver spændende at følge.
Og den fagre nye verden med nærhed trods fravær er jo godt, når man som Maries familie og venner og vi andre kan følge med i et højskoleophold i Kenya.
Vi ses i aften, jeg skal lige have bagt en ny portion boller, de første mislykkedes ;-)

Madame said...

Det lyder som den dejligste søndag. Vi har også det den gribende film, De urørlige, og den vil jeg aldrig glemme.

Bente said...

Tak for indlægget. Så fandt jeg både Marie og Maria, så jeg kune sende dem en hilsen. Hav en rigtig god aften.kh

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er så dejligt, når de unge folder sig ud og deler med os!
Ja, vi ses i aften - jeg har desværre 4 afbud, men håberda, at resten kommer!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - nej, det er en film, der sætter sig, på den gode måde! Det er fortjent, at den har fået succes.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - dejligt, at vi kan følge vores piger i deres eventyr!