Tuesday, January 17, 2012

Præstearbejde

Vi havde en dejlig Stille-gudstjeneste kl. 17. Allerede 18.30 var næste programpunkt, idet de mindste spejdere er ved at tage et kirke-mærke. Heri indgår at høre om præstens arbejde. Det kunne min kollega, Louise have fortalt om, men hun er også spejderleder, så hun legede med det halve af flokken ude i parken, mens jeg inde i kirken fortalte, hvad vi laver. Det bliver let lidt abstrakt. Jeg husker en kollega fra en anden kirke, der engang spurgte sin lille datter, om hun vidste, hvad hans arbejde var. Ja, ja, forsikrede hun - du sidder da bare og tegner hele tiden! - Så meget for skrivebords-delen af jobbet!
Når jeg skal fortælle for spejderne, pakker jeg min rygsæk med forskellige ting og sager, der har med min hverdag at gøre - det ser ud, som på billedet!

4 comments:

Madame said...

Sikke en sød historie om den lille pige, der troede, at præster sidder og tegner! Det minder mig om min søn, der er troede, hans far var den, der fik bommen til at gå op og ned ved Radiohuset, fordi han havde kørt med ind i gården og set bommen gå op :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Jamen det er da også det aller vigtigste - at bommen bliver lukket op, ellers er der ingen, som kan komme på arbejde. Hvad det så er :-)

Louise Aaen said...

mens jeg studerede havde jeg svært ved at overbevise mine børn om, at jeg IKKE spillede Pixeline, når jeg sad ved computeren. Der mangler et par vandrestøvler på dit foto!

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise - ja støvler kunne der fint have været med! Nogen gange er der jo lidt Pixeline over det:-)