Friday, January 13, 2012

For meget af det gode?

Da rod ikke er særligt kønt, får du i stedet et billede af Guds skødesløst slyngede tang
Jeg har for mange ting og sager og bunker og stabler og skuffer og hylder og bøger og blokke og smykker og mapper og omslag og plakater og perler og stumper og smådele og billeder og postkort og landkort og ferieminder og retræte-rester og så videre......♥ - sådan skrev jeg på min facebook-profil i dag.
Jeg har brugt en del af eftermiddagen på at rydde op i huset, mest på mit eget værelse. Jeg er så glad for at have mit eget rum. Det har jeg ikke haft mange gange i mit liv. Da vi flyttede ind i huset her for 1 1/2 år siden, gik det hele ret stærkt. Derfor var der en del, der ikke blev ryddet ordentligt op. Nu har vi fået de sidste skabe, og vi har egntlig plads nok. Så skal tingene bare have deres egen plads. Og hvor er det lige?
For meget af det gode
er ikke læng're godt
men alt er godt, som har sin plads
og sine rette mål!

                        siger Margareta Melin

4 comments:

Madame said...

Det er så dejligt at få ryddet op - det giver ro i sjælen. Måske er der i virkeligheden noget om Feng Shui ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er i hvert fald nødvendigt:-)

Anne Thompson said...

Og det er så sandt! Jeg synes, der kommer for meget ret hurtigt...? Måske er det igen noget med det ikke at være asketisk, fattig eller super rig?
Well, så længe vi kan rydde op ind imellem går det vel!
(Og tænk at I allerede har boet der i halvandet år!)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - ja, det er utroligt, at det allerede er 1 1/2 år siden. Det er meget lettere at holde orden her, end det nogen sinde har været. Også fordi vi kun bor 2. Men alligevel!