Thursday, January 26, 2012

Kollega-dag

Dagen har jeg tilbragt i Vejle sammen med kollegaer fra Jylland. Vi er ikke mange, men det er fint at være sammen. Vi havde læst et oplæg, som vi arbejde igennem og ellers delte vi liv, glæder og bekymringer, spiste sammen og bad for hinanden. - Vi var i hjemmet, hvor Anne Vand til Vin bor med sin dejlige familie.Jeg har ikke taget billeder men synes alligevel, jeg har et godt et at bringe. Det er kollega Marcus Olsson, som er metodistpræst i Göteborg. I dag har han været hos vores norske kollegaer som har national samling denne uge - de står på ski ind imellem deres studier og samtaler. Og så har de gæster, som Marcus! Man behøver ikke at have Jesus tatooveret på skulderen for at være præst i Metodistkirken. Men det er ingen hindring!

8 comments:

Madame said...

Fantastisk billede, Charlotte! Der fik jeg rigtig skubbet til mine fordomme. Tak - det trængte de til!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - :-) god dag til dag!

David Kvebæk said...

Så, er dette en kollegas venstre skulder? Helt enig, det er slett ikke nødvendig å ha bilde av Mesteren på venstre skulder, hvis man har det i hjertet. Enskjønt, jeg ar fascinert av Jesusportretter, og har malt noen selv. En meget selvransakende og krevende kunstart.

Anne Thompson said...

Så absolut ikke det :-) TAK for billedet - havde samtale på skolen i går med "pæne kristne" piger om, hvad en kristen er. Og de var bestemt ikke enige i nogle af mine udsagn. Tænk hvis jeg havde haft billedet her at smide ind i samtalen :-D
Det var dejligt at se dig i går! Næste gang I samles, håber jeg, at kunne være så fleksibel, at jeg kan være med!

Tro Håb og Kærlighed said...

David - ja, Marcus har læst på Överås, er ansat som gadepræst knyttet til S:t Jacob, gift og far til to søde piger.

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - jeg kender i hvert fald en anden kollega, som har en tatoo:-)
Det var så fint at være hos jer - og ja, næste gang skal du være med!

Anonymous said...

Nej det er ikke nødvendigt med en tatuvering for at være Methodist præst, men det hjælper ; )

Tro Håb og Kærlighed said...

Søs - det er ikke nødvendigt -men det pynter:-)