Saturday, January 21, 2012

Arvegods

Spisebordet, som står i vores dejlige store køkken, har stået trukket ud hele dagen. Williams far og mor flytter, og de og deres flyttefolk kommer med jævne mellemrum til mad og kaffe. Hyggeligt, har det været. De er nu næsten klar til at aflever lejligheden.
På mit spisebord står de to lysestager. De er lidt skæve, men det er mine yndlings. De er fra min fars barndomshjem, mine forældre arvede dem, da farmor døde og jeg var 7 år gammel - hvilket inden for overskuelig fremtid er 50 år siden. Og nu er det mig, der er farmor.

7 comments:

Lene said...

Det lyder som en lørdag af den bedste slags, hvor huset med jævne mellemrum fyldes med unge mennesker :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - nemlig!

Marianne said...

De er meget smukke - dejligt med sådanne arvestykker, der har været med længe.
God søndag til dig :-)

Madame said...

Så smukt at dine lysestager er fra din fars barndomshjem! Dejligt også, at du har kunnet hjælpe flytefolket med mad og kaffe.

Tro Håb og Kærlighed said...

Marianne - ja, det er noget særligt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - vi har fordelt opgaverne, og jeg fik det, jeg helst vil.

Anne Thompson said...

Dejligt at de flytter tættere på jer! Måske skal lysestagerne engang stå på Williams spisebord? Tænk engang ...