Wednesday, July 6, 2011

Tag på!

Et lille hus, jeg kender, er ved at blive forvandlet til en perle.

 Både ude og inde sker der fine ting - og netop nu bliver der lagt nyt stårtag. Det er et flot håndværk - 3 mennesker arbejder mange timer i træk i dejligt vejr.
 Hurtigt og effektivt bliver det ene bundt strå efter det andet lagt op, skubbet på plads, klappet efter og fæstet.
Rundt om skorsten og udhæng går det - og om ikke længe er de færdige. Et strå-tag skal gerne holde 40 år - så det kommer nok til at overleve mig!

3 comments:

Madame said...

Det er et fascinerende håndværk - så smukt det bliver!
Jeg har en tækkemand i bekendtskabskredsen, og det er vist ikke så godt for kroppen at arbejde i de fastlåste stillinger. Men det er en dejlig tanke, at strå kan blive til et tag, der holder i 40 år!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg tænkte faktisk på det med arbejdsstillingerne, da jeg så de tre mand i går.

Margareth said...

Så fint det blir med stråtak!! Tror ikke det er vanlig her oppe i Norge. Får en følelse av Cottage-stil når jeg ser dette :-))