Sunday, July 10, 2011

Sommer-søndag med det hele!

Søndagen har bestået af gudstjeneste, som jeg holdt sammen med Bente Aa. Kirkekaffen blev indtaget i "landkredsen" hos Anne-Mette og Niels, der havde inviteret alle, som havde tid og lyst - hyggeligt!
 Datterbarnet, husbond og jeg besluttede os senere for at tage hunden med en tur i Bangsbo-skoven, som er en aflukket skov med dyreflokke. Jeg foreslog at tage en afmærket sti ved navn "Kongestien". Den ledte udenfor hegnet - vi fulgte pilene. Jeg havde nok forestillet mig, at det var en sti af nogenlunde samme længde, som dem inde i Bangsboskoven - 2 - 3 km.
 Der var flotte udsigtpunkter, turen gik gennem skove og over bakker. Vi passerede marker, søer og syntes efterhånden det var en ganske lang tur. På intet tidspunkt var det oplagt at gå fra stien og finde tilbage til bilen, hvor vi havde medbragt eftermiddagskaffen. Først da vi havde gået i 2 1/2 time, nåede vi frem til udgangspunktet. Da var klokken 17.30! Jeg følte, familien var lokket lidt på afveje, så jeg lovede at give middag i Sæby!
Da vi kom hjem, stod der en stor skål med jordbær på trappen, og på tv2 var der film! Sommer-søndag af bedste slags!

8 comments:

Rasmine said...

God, gammeldags, hyggelig sommersøndag - som man kun kan opleve den, når man har en bil til rådighed. Suk!

Men jeg skal egentlig ikke klage. Jeg har oplevet masser af dem, fordi min far elskede at køre. Mærkeligt nok, for han kørte meget til daglig i forbindelse med sit arbejde.

Lene said...

Sikke en tur, men den lyder som en skøn en af slagsen trods længden :-)

Madame said...

Sikke dejlige oplevelser på din sommersøndag, Charlotte - det var noget af en travetur, men dine billeder vidner om, at det var det hele værd.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine -det er en fin beskrivelse af min søndag!
Vi fordelte naturligvis folk i bilerne, så dem, der ingen har, fik et lift:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det var helt ok, det blev lidt langt!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det var en flot og afvekslende tur!

David Kvebæk said...

Du fotograferer som Monet malte. Vakkert.

Tro Håb og Kærlighed said...

David - Tak! det var ikke tilsigtet - men jeg kan se, hvad du mener.