Wednesday, July 14, 2010

Sommerdage

Sommer er det! Engen er fyldt med farver, og selvom det er tørt, så er står blomsterne i fuld flor. Vejret er underligt, fugtigt varmt, men heldigvis blæser det, så her er til at holde ud at være. Jeg har læst min Mankell-krimi færdig - den var god hele vejen, selvom jeg havde regnet plottet ud. - Vi nyder at have voksne børn hjemme i lang tid. Alle falder hurtigt ind i de gamle rutiner - på godt og mindre godt, men det er nu dejligt alligevel. Jeg har lidt arbejde, der skal gøres - det er ikke let at finde energien. Til gengæld er der energi til at træne i LOOP-centret, hvilket vi gør så godt som hver dag.

6 comments:

Madame said...

Det lyder hyggeligt, at I har jeres voksne børn hjemme i øjeblikket!
Og jeg er imponeret over, at I træner i motionscenter. Jeg tror, jeg må til at gøre det samme for at komme i lidt bedre form :-)

David Kvebæk said...

Våre barnebarn er kommet i den alder at besteforeldrenes hjem ikke lenger er det samme som sommerferie. "Vertshuset" er blitt et stikk-innom-sted. Og nå mere for vår skyld. Dessuten skal det masse krefter til å huse 20 personer over lengre tid.
Men det tar å vende seg,til at bestemor må plukke merakjordærene helt alene. I disse dager er det tre som spiller fotball på Jylland et sted. Hold ikke opp med å trene, kjære Charlotte. Da vil du ha energi til å ta imot sommerrgjester lenge. Din blogg er en hyppig glede.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - vores LOOP-engagement er nyt. Vi har besluttet at bruge sommertiden til netop at komme i form, men vi har tid. Resten af året bliver det så, som det bedst kan:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Kære David - Vi er jo helt i begyndelsen af det med at "have børnene hjemme på ferie", de flyttede sidste sommer:-)
Jeg tror måske dine børnebørn spiller fodbold her i kommunen - vi er netop nu, som hver sommer værter for Dana Cup, som er en stor international fodbold-begivenhed.

David Kvebæk said...

Er du synsk? Jo da to av mine barnebarn er på Dana Cup. To konfirmanter, en pike og en gutt. Dessuten har Ingar og Magnus (11) vært til stede og kost seg med Minigolf. Magnus vant, uten at far lot ham vinne.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lidt synsk er man vel altid:-)