Saturday, February 20, 2010

Tommerup og troens forankring

Jeg har været så heldig at blive indviteret til at holde et oplæg i en paneldebat ved http://www.spiritualitet-kristentro.dk/ Programmet var spændende, og jeg havde glædet mig meget. Vi var på Tommerup Efterskole, hvor vi havde fine rammer, fik meget god mad og hvor jeg fik lov at bo på Marias og Josefines værelse! Desværre er vejret så dårligt her, hvor vi bor, så jeg blev nødt til at køre tidligere hjem end beregnet. Men det jeg var med til, var godt. Fredag aften gik vi i fakkeltog til Tommerup kirke. Der var koncert med "Vindens vej" www.vindensvej.dk og festlig og højtidelig nadverfejring, alt i keltisk tradition.
Paneldebatten foregik lørdag formiddag i den fine gamle foredrags-sal. Vi skulle tale om "Troens forankring". I den anledning havde jeg lånt et anker med hjemmefra. Det skulle bl.a. illustrere, at troen er som at kaste sit anker i dybet og holdes fast af noget - (læs: Gud) - som er meget større end mig selv.
Mine med-panel-deltagere var biskop Steen Skovsgaard og Daniel Nørgaard, præst i den katolske Skt Ansgar.
Posted by Picasa

2 comments:

Madame said...

Sikke dejlige billeder fra Tommerup Efterskole og kirke! Du oplever en masse spændende, Charlotte, og det var en fin ide at tage et anker med.

Tro Håb og Kærlighed said...

Det var et meget dejligt arrangement, og jeg var glad for at være med.