Tuesday, August 4, 2009

1. Mosebog 4: 22

"Også Silla fødte en søn, Tubal-Kain, stamfader til smedene, alle dem, der forarbejder kobber og jern" Jeg hedder ganske vist ikke Silla, og Johannes er heller ikke smed. Derimod er han godt på vej til at blive maskinmester - men glæden ved at arbejde med metaller og værktøj, har han altid haft. Biler, el og knapper på en lydpult fylder desuden godt i hans tilværelse. Jeg er meget facineret, af alt det han kan. Det er så fjernt fra mine egne evner. Men han er min søn og i pagt med de allerførste mænd i følge Bibelens fortælling om menneskeheden. Og han har orden i sit værktøj!
Posted by Picasa

3 comments:

David Kvebæk said...

Se, hvilken herlig sønn du har.
Som spinkel elev ved Oslo Yrkesskole - Jern og metall, "lærte jeg å smi" og etterhvert elektromontørens ferdigheter. Men akk, i dag er jeg en verktøykløne. Det er mine barn og barnebarn jeg må be om hjelp til de enkleste reperasjoner. Jeg sluttet i yrke før transistoren kom på markedet.Din Johannes ser ut til å ha verktøy som kan fikse det meste. Lykkelige foreldre. Hilsen David.

Madame said...

Det var dejligt at høre om din søn! Sikke en fin orden han har i alt værktøjet :-)
Glæden ved knapper og lydpulte har jeg til fælles med Johannes ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, Madamme - jeg forstår, du også er til lyd og knapper. Respekt!