Sunday, November 16, 2008

Alle gode gange 8

For 8. gang har vi haft koncert med Phil Mason og hans orkester. De kommer fra England og Scotland og spiller traditionel jazz, og
det er altid en fin oplevelse, at høre- og se dem. I dag blandede de New Orleans jazz med det, der plejer at udgøre hele repertoiret i kirken, nemlig religiøse sange som "What a friend we have in Jesus" og "In the garden". Det fungerer rigtigt godt. Kirken er fyldt og tilhørerne lever med og lader sig påvirke af den gode energi fra sangen og musikken. -
Det har været en god weekend. Formiddagens gudstjeneste var præget af kirkeårets sidste tekster, der jo handler om det endelige opgør mellem Gud og mørkets kræfter, de sidste tider og Jeus genkomst. Vi sang dejlige, store salmer og Jørgen prædikede om, hvordan den første kristne kirke overlevede forfølgelserne, og om hvordan troen på den opstandne Jesus og Kærlighedens endelige sejr altid vil få det sidste ord.
Rejs op dit hoved, al kristenhed!
opløft dit øje, slå ej det ned!
i Himlen du har hjemme.
Lørdag var jeg i Viborg til stormøde om Danske Kirkedage, som skal afholdes i Kristi Himmelfartsdagene 2010 - 13. - 16. maj. Jeg er med i Pilgrims- og spiritualitetsudvalget, og vi er allerede i fuld gang med at samle gode ideer. Lørdag var alle udvalg og præsidiet samlet til inspiration og ide-udveksling. Hvis ideerne holder og kan føres ud i livet, bliver det nogen gode, inspirerende og væsentlige kirkedage.
Det er herligt at være en del af Guds folk!
Posted by Picasa

No comments: