Saturday, March 29, 2014

Travl uge!

 Jeg indser, at jeg er bagefter med opdateringer på bloggen! Så er det godt, der er tid her lørdag aften, inden sommertiden snupper en time af det næste døgn! - Jeg ser mine billeder i telefonen igennem og dokumenterer, at jeg har været inde i byen, hvor Livgarden kom forbi med fuld musik. Et grønt cykelbud forsøgte at smutte forbi en af de fire betjente, som holder styr på publikum. Dt skulle han ikke have gjort! Han blev løbet op og fik en ordentlig opsang. - Mit ærinde var at købe grønne planter. Det lykkedes ikke den dag, men senere på ugen.
Danske købstæders byvåben hænger side om side på Københavns Rådhus, og fordi det er i alfabetisk rækkefølge, hænger min og husbonds (og ældstesønnens) fødeby ved siden af hinanden.
 Tirsdag aften brugte jeg på Københavns Rådhus og i "parti-hovedkvarteret." Jeg har gennem mange år betalt mit parti-kontingent, men ikke været særligt patri-aktiv. Som ny-tilflyttet Københavns-kredsen, fik jeg og 9 andre rundvisning i det fantastiske hus.
 Det er tegnet af Nyrop, tillige med alt inventar og udsmykning. Det blev indviet 1905. Bagefter var der introduktion til det politiske arbejde i kommune, region og EU. Åh, det er godt nok spændende, men jeg har ikke rigtigt tid til en større indsats.
 Dagene er brugt i Sverige og med kontor-arbejde, men onsdag aften, var jeg med til at holde Taizé-gudstjeneste i Jerusalemskirken, hvor husbond er præst. Det var en dejlig aften. Fredag var der igen mulighed for at synge de skønne, meditative sange og sidde i stilhed - denne gang i Natkirken på Strøget, Helligåndskirken. Her har de fået ny natkirke-præst - Simon Fuhrmann som bl.a. er blog-ven og med i referencegruppen bag Levende Vand. -
 I dag, lørdag har jeg været i Malmö til studieforbundet BILDAs årsmøde i region Syd. Jeg var en af 7 deltagere i et panel. Det var en hyggelig dag, med spændende indslag - børn og unge fra Serbien, der dansede for os, svensk folkemusik, rap og så et friskt gospelkor, Released. Du kan lytte til dem, ved at klikke på linket:
Nu vil jeg forsøge, den for mig svære øvelse, at gå tidligt i seng. Søndagen begynder tidligt, for jeg skal i kirke klokken 10 i Kristianstad. Bagefter er der menigheds-dag, hvor vi skal arbejde med menighedens fremtid. - Og natten er som sagt en time kortere, end de plejer at være. Måske skulle vi lige tage et vægter-vers, som god-nat-sang? Også fra Rådhuset:

4 comments:

Lene said...

Der er fart over feltet hos dig, håber du er faldet i søvn og god søndag til jer :-)

Madame said...

Dejlige billeder - spændende at se de tre byvåben og at læse om dit besøg på Københavns råhus.
Jeg var ikke klar over, at vi har en natkirke.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det var jeg:-) Og tak, det er en dejlig, men travl søndag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - der er natkirke i både Vor Frue (domkirken) Trinitatis og i Helligåndskirken - på forkellige aftner - oftes fra 19 - 24, hver uge. Meget spændende, musik og læsninger, lidt koncert og andet forskelligt. Folk går og kommer, der er kaffe på kanden og nogen gange sækkestole ved alteret.