Thursday, January 31, 2013

Lidt om æsler og tulipaner.

Om æsler kan lide tulipaner?
 Skønne, skønne tulipaner faldt i min turban i dag. Jeg er meget glad for den dejlige buket, som er en tak for et arbejde, jeg i forvejen sætter pris på. En del af mit præstearbejde består nemlig i at være sjælesørger/mentor. Som sådan er mit lykkedyr og det, jeg gerne vil ligne, et æsel. Æslet er stædigt - det kan gå i uvejsomt terræn, hvor ikke mange andre kan følge - det har to store ører og kun én  mund - og det er et dyr, der ikke vækker særligt beundring eller opmærksomhed - det er et nøjsomt dyr. Og dog var det et æsel, Jesus valgte, da han red ind i Jerusalem, som en konge.
Æsel eller ej, jeg sætter pris på sådan en buket tulipaner! 

6 comments:

Rasmine said...

Smukt billede af tulipanerne.

Egentlig bør de fleste af os nok være lidt af et æsel, end vi orker at være det ...

Madame said...

Hvor er den smuk! Jeg kan godt fortå, du sætter pris på buketten, og det er et dejligt dyr at vælge som lykkedyr!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg øver mig - og øver mig:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - Kunne jeg bare ligne lidt, ville jeg være glad!

Rasmine said...

Jeg mente selvfølgelig: lidt mere af et æsel. - Jeg ville nu ellers tro, at du ikke behøver at øve dig så meget som en anden en ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det kunne jeg god se:-) Og jo, vi må øve os alle sammen hele tiden.