Tuesday, January 29, 2013

Hvem kan bære ældrebyrden?

Lige fra fødslen blev I løftet op,
I blev båret fra moders liv.
Til I bliver gamle, er jeg den samme,
til I bliver grå, bærer jeg på jer.
Det har jeg gjort, og jeg vil stadig løfte jer,
bære på jer og bringe jer i sikkerhed.Esajas 46: 3b - 4
Grethe Livbjergs blog   ÆLDES I FORUNDRING er spændende læsning. En ældre, vis kvinde deler af sine tanker, håb og drømme. Jeg har kendt Grethe i mange år. Det er snart 31 år siden, jeg mødte hende første gang. Da var hun leder af en retræte på "Magleås kursuscenter." Mange år senere bleb jeg inviteret med i referencegruppen på tidsskriftet Levende Vand, der nu er blevet et net-magasin. Grethe har i alle årene været redaktør og utrættelig drivkraft bag det lille blad med om de største emner.
På bloggen ÆLDES I FORUNDRING har der været nogle fine betragtninger om det at blive gammel. Ordene står i stærk kontrast til denne artikel af Tage Voss
Tage Voss hverken håber eller tror på et liv efter døden. Tankevækkende! Jeg ønsker mig at ældes i forundring - båret af Gud!
 

2 comments:

Madame said...

Tak for links - det lyder spændende, at Grethe Livbjergs ord er i stærk kontrast til Tage Voss. Jeg læste hans artikel i Politiken, hvor han kalder alderdommen et helvede.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg har ondt af ham - men det er nok helst foruden.