Wednesday, May 2, 2012

Dejlig dag i sol med væverne


I går tirsdag afsluttede vi læsningen af "Væven" af Martin Lönnebo. Der er 52 kapitler, et til hver uge i året. Vi har læst den 3 gange. Ind imellem har vi læst 2 andre bøger på samme langsomme måde, så det er belvet til en del tirsdag. Vi er "vævet sammen" på den gode måde. Og vi vil ikke undvære det. Derfor begynder vi igen om 14 dage - den samme form, men en ny bog: "Hellige rødder" af Peter Halldorf. Den deler vi ind i, så det også bliver et års læsning. Nye vævere er meget velkomne!


Marie havde inviteret til afslutning i familiens skønne sommerhus. Vi havde de dejligste timer sammen. Heldigvis ses vi snart igen i "vævestolen"

9 comments:

Bente said...

Det var en dejlig eftermiddag, og tak fordi du har åbnet denne mulighed for os.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - det er svært at undvære hinanden i det fællesskab.

Madame said...

Det er en smuk tradition med jeres 'vævestue'! Dejligt at kunne dele en oplevelse på den måde, du fortæller om.

Lene said...

Har du to læsegrupper? For du snakkede også om Hytten til en læsegruppe.
Hvis ikke det tog en time op til dig, så deltog jeg gerne i en læsegruppe hos dig, det ville jeg elske.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - jeg deler gerne!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, vi "væver" hver tirsdag kl. 17 - 17.45 over korte læsestykker.
Og en gang om måneden over en større bog et kapitel - fx. Hytten, som vi begynder på i september. Det er 19.30 - 21.30, og du er så velkommen. Men det er langt, det har du ret i. (Du ville elske at være med, det er skønne kvinder, jeg deler fællesskab med)

Lene said...

Hvilken ugedag er månedslæsegruppen? Du kan godt høre at jeg er fristet ;-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg sender et program til dig.

Marianne said...

Det lyder bare så hyggeligt med sådan en 'væveklub' - hyggeligt og opbyggeligt