Saturday, March 31, 2012

Målet er nået!!!! Tak for hjælpen.

Jeg har glædet mig meget til at skrive netop dette indlæg. Jeg har nemlig noget vigtigt at dele. Sidste lørdag i oktober havde vi i Café Qvindfolk besøg af Lene.
Her hørte vi om nødvendigheden af at passe godt på sit hjerte og sit helbred i al almindelighed. Et par dage efter havde jeg en chek-aftale med min læge. Og: mit blodtryk var lidt for højt, mit kolesteroltal var lidt for højt - og så sagde han lidt henkastet: "Du har også taget på, ikke?" - Øh, jo, det havde jeg jo. Mit BMI var for første gang over normalvægtig, det vidste jeg godt.
Jeg lavede en aftale med mig selv om, at gøre noget ved det med det samme. Dagen efter stod jeg tidligt op og løb en tur. Det gjorde jeg hver dag - eller hver anden. Turene blev længere og længere. Jeg skrev kilometerne på facebook (og fik både opmuntringer og dumme kommentarer) - købte nye løbesko, ipod, løbetøj, hue, handsker (bare rolig, det koster ingenting i Netto) - og løb i regn og blæst og 10 minusgrader, hvad jeg ellers aldrig har haft mod på. Samtidig gik jeg til LOOP, vores træningscenter flere gange om ugen. I begyndelsen tabte jeg 1/2 kilo om ugen. Ved juletid stod vægten stille, men jeg tog ikke på. Efter jul har vægten bevæget sig langsommere - men - i torsdags nåede jeg mit mål! Jeg har tabt de 12 kilo, jeg havde bestemt mig for! Og selvom du, kære læser ikke har vidst noget om mine mange løbeture, så har det været en del af min motivation, at jeg skulle skrive netop dette blogindlæg. Undervejs har jeg nok haft lyst til at fortælle, for det fylder jo en del i den hverdag, jeg deler ud af på bloggen. Jeg er netop kommet hjem fra 9,3 km  - det meste langs stranden, det er så dejligt! Jeg har altid kunnet lide at løbe, og har gjort det med mellemrum. Denne gang har mit helbred været medvirkende årsag til, at jeg kom igang for alvor.

10 comments:

Rasmine said...

Til lykke! Jeg er fuld af beundring - og undren over, at nogen kan komme til at holde af at løbe i al slags vejr.

Det ved jeg, at jeg aldrig kommer til, så jeg må finde på noget andet, og jeg tror faktisk, at jeg har fundet det.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - det lyder godt, at du har fundet noget der duer for dig! Til lykke med det og alt godt.

Madame said...

Hvor er det flot, Charlotte! Tillykke med det fine resultat - du er så sej!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - :-) Tak, jeg brug for at dele min glæde.

Lene said...

Stort tillykke, Charlotte, det inspirerer :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak - og lige over, som du forstår:-)

Bente said...

Kære Charlotte. Så er det altså nu. Hvor stort! Jeg har fulgt med på sidelinjen.
Stort Kram

Bente

Marianne said...

Ej, hvor er du sej. Tillykke.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - ja, så nåede jeg mit mål!

Tro Håb og Kærlighed said...

Marianne - det er så dejligt - men lidt dyrt i tøj.