Sunday, March 18, 2012

4. søndag i fasten

Dagens gudstjeneste indledtes med Ingemanns salme "Nu vågne alle Guds fugle små". Salmerne var valgt og afleveret til organisten midt i ugen, så det var lidt specielt at opleve, at netop den salme havde en central rolle i aftenens film om Hvidsten-gruppen.
Musikken var velvalgt i filmen - det ramte dog ekstra hårdt, da Solveigs sang fra Griegs Peer Gynt tonede frem. Den spille de vi til vores mor, Solveigs begravelse. Og den får mig altid til at græde!

2 comments:

Madame said...

Musik går lige i følelserne - jeg forstår dig så godt at kender det selv. Jeg kan høre musik, som øjeblikkelig sender mig tilbage til barndommen og fx hyggelige stunder med min mor i vaskekælderen, mens hun gik og sang.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er så underligt - og man kan ingen ting gøre!