Saturday, December 10, 2011

Stilhed i advent

                                                                                             De sidste mange år har vi hver advents-lørdag haft meditation over søndagens tekst. I morgen skal det handle om hyrderne - mest fordi børnene skal opføre en musical, hvor hyrder og får spiller en stor rolle. Derfor var det den tekst fra juelevangeliet, vi i dag samledes om.

 Hvor mange kommer der, spørger nogen. Det er ikke vigtigt. Jeg gør det for min egen skyld. Mellem 4 og 12 kan vi være, i dag var vi 7. For mig er stilheden og eftetanken helt nødvendig i advent. Selvom jeg har beskæftiget mig med julens tekster utallige gange, bliver det stadig mere forunderligt. Jeg elsker jul. Fordi jeg elsker Jesus!

4 comments:

Anne Thompson said...

Og smukt ser det ud. Enkelt men dejligt.

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - det er dejligt!

Madame said...

Det var meget smukt at læse, Charlotte! Det er vigtigt at huske stilhed og eftertanke - jeg vil endda næsten sige hver dag.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - stilhed er en livsnødvendighed!