Friday, December 16, 2011

Jauchzet, frohlocket -


auf preiset die Tage! - Vi har været til Bachs juleoratorium her til aften. Det var så dejlig en oplevelse. Drengekor er altid en oplevelse. Jeg kan ikke lade være med at tænke: Hvordan kan man dog lære børn at synge så smukt? De er fuldstændigt opslugt og samtidigt helt uimponerede. Her til aften var det:Thisted-drenge og mandskor der sang, Aalborg symfoniorkester spillede og de fire dejlige solister gjorde det godt - norske Vibeke Kristensen sopran, Ulla Kudsk Jensen, alt, David Danholt tenor og Sten Byriel bas. Korets daglige dirigent Preben Nørgaard Christensen ledte det hele.
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg er mere til Händel og Messias - jeg er opvokset i en anglosaksisk kirketradition, hvilket ikke fornægter sig, når det kommer til kirkemusik. Og Bach er luthersk! Men forandring fryder. Så nu kan det godt blive jul!

1 comment:

Madame said...

Det må have været en enestående oplevelse - jeg ville gerne have været med. Ja, jeg har også tænkt på, hvordan det er muligt at lære børn at synge smukt.