Saturday, December 17, 2011

Juletræshentning - tradition med et twist

I dag blev der hentet juletræer. 17 - 18 mennesker drog på tur for at fælde skovens smukkeste - og alle familier var vist heldige, at få netop dét med sig hjem. Jeg var ikke med. For først gang i de 23 år vi har boet i Strandby, var jeg hjemme. Årsagen var William, mit dejlige barnebarn. Han og jeg hjalp hinanden med at gør klar til kaffe-gæster. Der skulle varmes æbleskiver og lunes lussekatte til hele stor-familien.
 Kl. 17 havde jeg årets sidste adventmeditation i kirken. I dag var teksten Maria bebudelse. Jeg glæder mig over, at også andre finder denne del af adventstraditionerne væsentlige.
Aftenen sluttede traditionen tro hos Inger og Margit med grønlangkål mm, og pakkespil for hele familien. Men igen måtte William og jeg trække os. Helt ok. Nu sover han endelig! Må det vare natten igennem.

2 comments:

Madame said...

Jeg håber, William sov hele natten igennem. Efter en lang og spændende dag som din, kan man have brug for en god nats søvn :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - han sov egentlig meget godt helt til kl 9!