Thursday, May 26, 2011

LOOP for krop og sjæl

Pludselig er det over 100 gange jeg har været tilloop. Selvom vi har 10 km til vores lokale LOOPcenter, er vi alligevel gode til at komme ad sted. 2 - 3 gange om ugen blive det til. Det er en motionsform, der passer perfekt til vores måde at leve på. Fra vi tager hjemmefra, og til vi er tilbage går der 70 minutter. Hele kroppen er arbejdet igennem, man behøver ikke tænke en masse - bare indstille den næste maskine, så den lige passer til mit niveau, udføre mine øvelser i 45 sekunder, flytte videre til næste maskine, når klokken lyder og så ellers bare nyde at være til. Nogen gange er vi mange på en gang, andre gange er jeg helt alene i den ene af de to cirkler. Vi er der mest efter spisetid, gerne mellem 20 og 21. Der er ret stille. Enkelte gange har jeg været der om formiddagen - der er der fuld tryk på. Men stadigvæk foregår det hele stille og fredligt - de ældste er over 80, de yngste omkring 20.

2 comments:

Madame said...

Det lyder som en perfekt form for motion! Men det er altså en særlig type, som jeg ikke ville kunne finde i ethvert motionscenter? Jeg kunne trænge til mere målrettet motion og til udstrækning :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja Loop er kun træning i den cirkel af maskiner, som er opstillet. Alle arbejder lige længe med hver maskine - men med individue indstilling. Udstrækning kan man lave på madresser eller i ribber, som også findes på stedet. Jeg er så glad for at have fundet det her. Til gengæld får jeg ikke rigtigt løbet mere.