Tuesday, December 21, 2010

Solhverv!

Det er årets korteste dag! Der er præcis et halvt år til min fødselsdag. Jeg er så heldig at være født på årets længste dag. Som min mor tørt bemærkede, hvis jeg udtrykte glæde over det: "Det var en lang dag!"
Sådan så Nordstrand ud for 1/2 år siden
 Nu tipper kloden og langsomt, langsomt vender solens styrke tilbage. Det er så forunderligt, og jeg forstår at mennesker blev religiøse af det, før de lærte Verdens Lys - Jesus at kende! De gamle valgte klogt, da de lagde festen for Jesu fødsel "Christmessen", oven i den gamle fest for solhverv!

2 comments:

Madame said...

Ja, det er en dobbelt glæde med solhverv og festen for Jesu fødsel lige nu. Jeg glæder mig til, at dagene igen bliver længere, selv om de korte dage også har deres charme :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Det er sandt, at der er charme ved både korte og lange dage. Men uha, som det er koldt!