Tuesday, December 7, 2010

En Strandbypige med verdensry!

Hende kender jeg!
Klik på sætningen ovenover og læs om fotografen Linda Suhr, der er født og opvokset i Strandby. - For en god ordens skyld skal jeg lige gøre opmærsom på, at Strandby ligger på Nordjyllands Østkyst. Men vi er vandt til at Nordøstjylland ikke eksisterer i offentligheden. Hvem har fx nogen sinde hørt om vejret i Nordøstjylland? I vejrudsigten hører man om vejert i Nordjylland og Nordvestjylland og i Østjylland. Men Nord-Østjylland? - Men her bor jeg altså. Og jeg er ikke alene.

8 comments:

Lene said...

Jeg bliver faktisk rørt over historien, hvor er det godt at Linda har fundet sin hylde :-)

Rasmine said...

Skøn historie! Men altså, det er da flovt - for journalisten - at der står "barndomsbyen ved Vesterhavet" i billedteksten, ikke?

Anne Thompson said...

Sejt! Sikke'n historie at have - og sikke en evne for at se billeder.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - det er en dejlig historie!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - du har helt ret - hvilket jeg så også har noteret:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - ja, hun er dygtig! Dejligt, at det er gået hende godt.

Madame said...

Det er vel nok spændende at læse om Linda, der navigerede fra fileterdame på en fiskefabrik og ind i et liv som internationalt efterspurgt livsstilsfotograf.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er nemlig en spændende historie fra det virkelige liv!