Sunday, January 17, 2010

Nøgen?

Må præster godt være nøgne i kirken? Spøg til side - men jeg følte mig altså nøgen, da vi skulle ind til gudstjenesten i dag, og jeg for sent opdagede, at jeg at jeg havde glemt mine elskede og uundværlige perler i ørerne. Da jeg fyldte 18, var noget af det første jeg gjorde, at få lavet hul i ørerne. Tidligere havde jeg selv forsøgt med en stoppenål og en venindes hjælp. Men jeg har ret tykke ørerflipper, så det var ikke et hit. Siden har jeg ikke bevæget mig langt uden for sengen uden at sætte perlerne på plads. Jeg har haft flere par, men dem, jeg har nu er mange år gamle. Grunden til at jeg følte mig nøgen i dag var, at jeg var til en dejlig fest i går, og for en gangs skyld havde noget andet i ørerne. Rutinerne var ændret - skal ikke ske igen!
Beklager billedernes uskarphed. Jeg er ikke så fix med mit kamera - eller det er ikke fixt nok!Posted by Picasa

10 comments:

Madame said...

Haha, det var sjovt at læse om de nøgne præster, Charlotte. Dine perleøreringe er utroligt smukke, og jeg kender også denne følelse af nøgenhed. Jeg har stort set altid øreringe på. Mine foretrukne er sølvringe købt på et stort marked i London.

sanne said...

ha ha... det kan godt være at fokus ikke ville være så stort på selve gudstjenesten, hvis præsterne er nøgne...
men jeg kan godt følge dig.. og så er de perler forøvrigt rigtig smukke, et smykke som passer til alle tider og arrengementer

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja ikke sandt? Det er helt forkert uden:-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Sanne - tak, ja, jeg har egentlig mange forskellige men ender næsten altid med perlerne - uanset hvad.

Unknown said...

Piken med perleøredobber gikk i reprise på tv for noen dager siden...

Tro Håb og Kærlighed said...

Ivan - "Pigen med perleørering" er en fin film. Jeg har den - ikke kun for perlernes skyld:-)

Marina said...

Jeg tror du ville vække ret meget opsigt hvis du var ganske afklædt, men når det var perlerne der manglede var det sikkert ikke andre end dig selv der kunne mærke forskel. I øvrigt meget fine perler og sjovt at du har haft dem i mange år.

Tro Håb og Kærlighed said...

Marina - jah, jeg er jo ikke helt sikker på, det bare er min fornemmelse :-)

Louise Aaen said...

ha ha... ny dimension til skotterne og deres kilte.

Tro Håb og Kærlighed said...

Louise Aaen - ja, hvor påklædt man er har nok en del at gøre med, hvad man selv finder passende:-)