Wednesday, January 20, 2010

Med det store grej!


Vi har stadig rigtigt meget sne liggende langs gader og veje. Fortovet holdes fri ved håndkraft (husbonds), men det er ikke let at parkere ved et hus eller at kommer over vejen.
I sidste uge måtte jeg ringe efter hjælp hos ældste, der med sin Mercedes stolt trak mig fri. Jeg havde taget bilen til stranden, så hunden undgik saltet i poterne. Der var intet sted at holde, bilen skred og inden jeg fik sagt "snefnug", kunne jeg hverken komme ud eller ind.



I dag lød pludselig en stor lyd - kommunen har taget fat med det tunge grej. Det er noget, der virker! Hvor de så gør af sneen, er en helt anden sag.

4 comments:

Anne Thompson said...

Det ser vældigt alvorligt ud! Sikke en kælkebakke, der må være der hvor de læsser alt sneen af!!

Madame said...

Det er også utroligt, så meget sne I har fået! Godt at du fik hjælp til at blive trukket fri af ældste.

Tror du ikke, kommunen kører sneen ud til stranden?

Tro Håb og Kærlighed said...

Anne - ved kirken er der et aflæsningssted:-) Men den helt store kælkebakke har vi ikke fundet endnu.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, det er store mængder. Måske ender det på stranden. Vi har gode venner, som er landmænd, og de oplevede at der blev læsset af på deres marker, uden forvarsel - ikke så smart.