Wednesday, September 16, 2009

Morskab eller Moderskab

En statstøttet turistorganisation (hvis navn, jeg ikke vil skrive, da jeg ikke ønsker at bidrage til deres statistik om "hits på nettet") har forsøgt at markedsføre vores lille land med en video på You Tube. Her sidder en ung mor med sin lille søn på skødet og forsøger, på sit skole-engelsk at forklare, at hun leder efter barnets far, som hun desværre ikke fik navnet på, den hyggelige sommeraften, hvor sønnen blev undfanget. Hvad sker der? Med moral, værdier, respekt og alle vores forsøg på at lære de unge, hvordan de skal beskytte sig, opføre sig og være ordentlige ved hinanden? Vi har nemlig ikke at gøre med en "for sjov video" - men et udspekuleret reklamestunt. Reklamefolkene vil, som vanligt hævde, at kampagnen er en succes, alene fordi den skaber omtale. Men sådan er det ikke. For her er ikke om at sælge hvad som helst, men et land, dets levevis og befolkning. Også min unge datter. Og mennesker, der længes efter at blive forældre. Og mennesker, som har mistet. Forældreskab er noget af det mest grundlæggende i vores tilværelse. I denne uge læser vi i vores "Vævegruppe" i kirken: "Endnu et navn for Evighedens konge (Gud)er: Himmelske Forælder, som er Far og Mor, Oprindelse og Omsorg. -- Vi nærmer os vores Far, vores Mor, og vi siger at moderkærligheden er den himmelske Forælders fornemste våben i kampen mod ondskaben." fra "Bibelens perler - mød beretningerne med Kristuskransen" af Martin Lönnebo.
Posted by Picasa

4 comments:

Madame said...

Dit citat er meget smukt, Charlotte!

Og nu læste jeg netop, at reklamen er blevet fjernet fra nettet - den har sandelig vagt opsigt. Men det er uhyggeligt, som reklamer bruger alle midler for at at få deres budskaber ud.

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, Madame. Dér gik min grænse ihvertfald.

Lene said...

Også min grænse blev nået Charlotte, jeg er ganske enkelt forarget over at de sælger din og min datter som værende piger, som finder en dejlig fyr, går i seng med ham, aner ikke hans navn og hvor han bor og ikke sørger for at beskytte sig mod kønssygdomme og graviditet. De har da stemplet Danmarks unge kvinder!

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - de er skrubbelløse. Det er ikke i orden!