Saturday, September 12, 2009

Café Qvindfolk

Café Qvindfolk havde pilgrimsvandring som tema i dag. Jeg fik lov at fortælle og vise billeder fra Camino-vandringen med min søster i maj. Det er der skrevet en del om på bloggen.



Vi, godt 50 kvinder, fik meget, dejlig mad - både inspireret af bugnenede køkkenhaver og hønsegård og af Spanines-turen.
Maden var farverig og festlig, og vi hyggede og nød at være sammen - søstre, veninder, mødre og døtre i forskellige aldre.
Nu er kirkerummet gjort klar til i morgen, hvor vi har første gudstjeneste i "5 uger med fokus" - Er spændt på, hvad folket siger! - Hvilket minder mig om, at Kristeligt Dagblad i dag har en forside med billede af den nyrestaurerede Christians kirke. Der står: "Pudset, poleret og renoveret - nu mangler kun gæsterne" Og så er det, jeg spørger: "Gæster"?? Kirkegængere, gudstjenestedeltagere, menighed, folket - hvad som helst, men i en kirke er man aldrig gæst.Posted by Picasa

2 comments:

Madame said...

Hvor er det dog spændende, at du har gået pilgrimsvandringen i Spanien. Jeg har læst Shirley MacLaines bog 'Camino' og blev meget optaget af hendes oplevelse.

Tro Håb og Kærlighed said...

Jeg gik sammen med min lillesøster i maj. Der ligger en del blogindlæg. Jeg har gået med min mand i Nord-Sverige og var med i to af tre uger på en vandring fra Vodskov (ved Aalborg) til Vadstena. Af og til går vi en dagsvandring i omegnen - gerne med Skagen som mål. Det er herligt!