Saturday, March 4, 2017

København den første lørdag i Fasten

 Vi er kalendermæssigt i den første forårsmåned. Vejert er uberegneligt, men lyset er ikke til at tage fejl af! Dagene bliver længere og længere. - Fasten er begyndt - i onsdags med askeonsdag. I år blev der ikke noget askekors i min  pande, men bestem en markering af, at vi nu tæller ned til Påsken i en eftertænksom tid. For mig falder det sammen med almindeligt helbredscheck, som (igen) afslører, at jeg ikke kan tåle at veje for meget. Det udløser forskellige skavanker: blodtryk og kolesteroltal over normal-værdier. Hmmm - ikke så meget tid til eftertanke mere. Blodtrykssænkende medicin (virker med det samme - Tak!) og mere motion. Jeg har i 1 1/2 år været glad for Hata-yoga i Hot Yoga Copenhagen, men der skal mere til. Fitnessdk har et fint center ikke langt fra hjemmet, så nu er det bare med at komme igang. Hvad har det med fasten at gøre?
Paulus skriver i 1. Kor 6: 19 "Eller ved I ikke, at jeres legeme er et tempel for Helligånden, som er i jer, og som I har fra Gud?I tilhører ikke jer selv, for I blev købt dyrt. Ær derfor Gud med jeres legeme!"
Hvorfor jeg så pludselig er begyndt at blogge igen?  - det har også med fasten at gøre. Faktisk.

2 comments:

Lene said...

Det er egentlig uretfærdig, at nogen straffes prompte, hvis de tager på eller motionerer mindre. Men godt at du får holdt øje med det.
Glæder mig til at høre mere om din faste og beslutningen om at blogge.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - Ja - det er bare sådan, det er. Jeg har nu konstateret det to gange - når jeg rammer 25 i BMI, så skal der ske noget. Udfordringen er, at finde et stabilt punkt, som jeg kan holde.