Monday, March 13, 2017

Fridag

Kastelsvolden
Det er mandag - min fridag! Den begyndte med, at husbond landende fra en lang weekend i USA. Både han og datterbarnet har været i USA for kirken - hun kommer først hjem på onsdag. - Selv har jeg deltaget i en undervisningsdag i Jerusalemskirken fredag og haft gudstjeneste i Slottshagskyrkan, Helsingborg søndag. Min opgave var at indsætte menighedens nye præst, og sådan noget er altid en glæde. Gudstjenesten var festlig - mange i kirke, dejlig sang og musik, børn, nye medlemmer og en fin prædiken af den nye præst, Frederik Södertun. Jeg ønsker menighed og præst alt godt i det nye samarbejde.
Det er snart jævndøgn, og lyset vinder stille og roligt over mørket. Koldt er det stadig, men det gør ikke noget, bare solen skinner.
Jeg gik glip af en dejlig dag i lørdags, hvor Lene havde indbudt til træf på gården i Vildmosen. Desværre er mine weekender ofte fyldt med arbejde. Jeg har nu taget konsekvensen og skrevet "fri" på alle mandagene. Indtil videre er det gået meget godt.
Jeg holder meget af at bage - og at spise hjemmebagt brød.Og når jeg en sjælden gang køber brød, bliver jeg endnu mere glad for at bage! Dette brød er bagt efter en opskrift, jeg har fra Adina - masser af rugmel og god, mørk skorpe! At bage er afslapning og nytte på én gang! 

3 comments:

Lene said...

Hvor er det godt at du får sat fridage på, det skal der være tid til, og jeg håber vi snart ses.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - vi finder en tid til at ses - og det behøver ikke være en mandag :-)

adina said...

Så trevligt att mitt bröd även bakas i Denmark!!!
Jag blir alltid glad när jag ser att andra kan få inspiration av mig.
Jag bakade också bröd i måndags. Just nu under fastan bakar jag inget sötebröd. Endast grövre sorter.
I dag ska jag till gymmet.
Behövligt för både kropp och själ. Går dit både måndagar och fredagar. Det är mitt sätt att röra på mig.
Önskar dig allt gott framöver!