Wednesday, April 29, 2015

Kvinde med magt

 Angela Merkel var i byen! Jeg havde læst om det officielle statsbesøg, og selvom hun tilhører en partifarve, jeg ikke almindeligvis har stor sympati for, må jeg indrømme, at hun er en stats-kvinde med format! Jeg husker, da hun blev valgt. Jeg var på min første retræte i Skovhuset som retræteleder. Som praktisk vært havde vi en af de dygtige S:t Josef søstre, som kom fra Tyskland. Søndag morgen gjorde hun rent i køkkenet med radion indstillet på tyske nyheder - hun fulgte valget. "Hvem håber du vinder?" spurgte jeg. "Jamen, Merkel, naturligvis!" lød svaret. Og jeg fornemmede, at det ikke kun var fordi hun tilhørte CDU, men ligeså meget at hun var kvinde.
Jeg var på vej ind i Panduro hobby for at købe bittesmå Halma-perler, så jeg kunne lave nye øreringe med Equmeniakyrkans logo-kors. Dem jeg havde fået af Clara fra Strandby, var desværre gået i stykker, så nu ville jeg prøve at lave nogen selv. Jeg stillede min cykel og så i næste lyskryds en hidsig politimotorcykel komme drønende med blå blink. Og et øjeblik senere, nok en! Jeg måtte hen til lyskrydset og se resten af kortegen. Og ganske rigtigt, der kom en stor sort bil med blafrende tyske flag. Og jeg så hende, Die Kanzlerin.

2 comments:

Lene said...

Hvor er dine øreringe fine. Håber alt er vel hos dig. Det må være hårdt at farte rundt i hele det skånske område. God søndag til jer.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - tak. Jeg har haft en del - kommer på bloggen igen nu.