Monday, September 29, 2014

Øv - jeg har dummet mig!

Det sker heldigvis ikke ret tit, at jeg selv ødelægger mit arbejde. Men i dag gjorde jeg det eftertrykkeligt. Jeg skulle være til bestyrelsesmøde på Södra Vätterbygdens Folkhögskola kl 13 - 17 og startede derfor bilen hjemmefra kl 9. Jeg var klar over, at der skulle tankes disel undervejs, for der var ikke nok til turen frem og tilbage. Jeg burde også spise, måske på udturen - i hvertfald på hjemturen. Jeg kørte over broen, og turen gik fint.
Og så opdagede jeg 1 1/2 times kørsel fra Jönköping, hvor mødet skulle holdes, at jeg havde glemt min pung! Intet kørekort og ingen betalingskort! Vi har bensin-kort, men de duer ikke i Sverige. Jeg var nødt til at vende om og køre den korteste vej hjem for ikke at løbe tør for brændstof. Det blev over Helsingør, bro-bizzen gælder heldigvis på overfarten. På Sjælland kørte jeg af småveje hjem, da motorvejen er spærret på grund af en nedstyrtet bro (det skete kort tid efter vores tur til Frilandsmuseet i lørdags)
Det eneste opløftende ved turen, der er spild af tid, bil og brændstof - foruden min mangldende deltagelse ved et vigtigt møde - var at høre P1. Her var bla "Sproglaboratoriet," hvor jeg blev introduceret til to, for mig nye ord, for samme begreb, nemlig det uforståelige sprog fx på offentlige hjemmesider: "Offipyk" sammensat af office og volapyk - og "kommune-kinesisk"! - Jamen er det ikke herligt?

8 comments:

Rasmine said...

Jeg føler med dig - har selv været ude for noget tilsvarende for nylig. Det er SLET ikke sjovt, selv om andre måske morer sig.

Tak for de to herlige ord!

Bente said...

Det må være det der hedder sort mandag. Kh

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - nemlig - det er slet ikke sjovt! Men ordene er.

Tro Håb og Kærlighed said...

Bente - Ja, i begyndelsen - men det var dejligt at komme hjem.

Madame said...

Uha, sikke en dag - det minder mig lidt om dengang, jeg smækkede mig ude af min bil langt fra alfarvej.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er lidt det samme - øv, og det er ens egen skyld!

Lene said...

Godt du fik nogle nye ord med på vejen :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - jeg bliver stadig glad, når jeg læser dem:-) Kommune-kinesisk:-)