Sunday, June 22, 2014

Friluftsgudstjeneste og kærligheds-symbolik

 Søndagens gudstjeneste blev fejret i Østre Anlæg. Alle havde medbragt tæpper eller stole samt madkurv og kaffe. Dem, der havde lyst til grill-mad kunne benytte sig af de store griller, som blev tændt inden gudstjenesten.
 Vi nåede hjem igen, inden regnen begyndte. Det har været bygevejr hele eftermiddagen, men husbond og jeg bestemte os for at gå den aftalte tur alligevel. Vi ville over på Christianshavn og langs Islands Brygge, forbi havne-bade-bassinet og over cykelbroen ved Fisketorvet.
 Cykelbroen, der forbinder Islands Brygge med København, er et oplagt sted at hænge kærligheds-hængelåse. Åbenbart bruges den også til at hænge aflagte sutter.
 Man må ikke håbe, at broen bliver så tynget, at den går i stykker som dens Parisiske forbillede.
 Turen gik på et tidspunkt gennem den meget smukke Biblioteks-have. Det er en oase, så dejlig.
 Da vi nåede hjem, havde vi gået ret nøjagtig 10 km. Min lille app"Gå for hjertet" laver en lystig lyd af mønter der klinger i en skål, hver gang jeg har bevæget mig en kilometer. Det signalerer, at "Becel" giver en krone til Hjerteforeningens forskning i kvinder og hjertesygdomme. Denne weekend er det blevet til 23 kr.

4 comments:

Madame said...

Hvor er det smukke billeder! Jeg så de mange kærligheds-hængelåse på broen sidste år, og det er jo helt overvældende. Nej, man må virkelig ikke håbe, broen går i stykker som dens parisiske forbillede.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - indtil videre er der plads til mange flere hængelåse!

Lene said...

Den bro må jeg se, jeg drømmer om feriedage i København, jeg håber det lykkes en skønne dag :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - ja, den er et besøg værd! Og Bibliotekshaven. Og så meget andet i den her dejlige by!