Sunday, June 22, 2014

Årets længste dag


 Det er min fødselsdag d. 21. juni - årets længste dag. Min mor sagde: "Det var en lang dag" - og det var en hård fødsel. Men dagen, der nu også er Grønlands nationaldag markerer, at inden for døgnet, nogen gange d. 20 men flest gange d. 21. er dagen så lys, som den kan blive. Fra i morgen begynder det sagte men sikkert, at gå den anden vej igen. I år har dagen være lidt speciel, da ingen rigtigt havde tid til at fejre. Jeg havde familie på besøg til en hyggelig aften i går, men husbond har været optaget, af et vigtigt europæisk kirkemøde, og dermed vel undskyldt. Vi havde 33 års bryllupsdag d. 20.  - men der kommer andre tider, hvor vi kan fejre.
 Jeg kunne altså gøre, hvad jeg ville på min fødselsdag! Jeg begyndte med kaffe og avisen - derefter løb jeg 11 km rundt i byen, gik i bad og ordnede examensgave til mellemsønnen og gjorde klar til Maraton sang på Vartov.
Aftensmaden spiste jeg sammen med datterbarnet, der ellers flyver og farer, men gav sig tid til at hygge med mig. Tilbage til Vartov, hvor vi sang Højskolesangbogen fra ende til anden - vi synger de forskellige afsnit dagen igennem med forslag fra gården. Det er meget hyggeligt og underholdende. Her mødtes jeg med husbond og senere stødte mellemsønnen til. På facebook har jeg fået over 100 hilsner, og bortset fra vejret har det været en rigtig dejlig dag! William ringede og sang fødselsdags-sang for mig - det var nok dagens højdepunkt!

5 comments:

Madame said...

Sikke en dejlig dag - hjertelig tillykke med både fødselsdag og bryllupsdag, Charlotte.

Lene said...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen i går, dejligt at du også i år nåede maratonsangen :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Tak, i dag er vi sammen!

Tro Håb og Kærlighed said...

Ja, det er et hit!

Bente said...

Stort tillykke med begge mærkedage. Vi ses i ugen, der kommer