Tuesday, April 22, 2014

Herfra min verden går!

Klik på billedet - så er det næsten, som at være her selv!
Fotografen Janek Mastek har taget dette skønne billede, som sammenfatter en god del af min verden. Billedet er taget fra Rigshospitalets 13. etage, og så højt skal man op for at få det hele med. Man kan se 4 kirker, fra højre: Marmorkirken, lidt til venstre for midten: de gyldne løgkupler på den Russisk-ortodokse kirke, helt ude til venstre: Skt Poul med det røde spidse tårn og lige til højre for den ligger Jerusalemskirken med det grønne kobber-tag med takkerne - og her bor vi! I baggrunden ses Öresundsbron i al sin pragt og bag den kan man skimte Malmö og Limhamn!

8 comments:

Rasmine said...

Fantastisk! Sådan et foto ønsker jeg mig også, men det bliver nok noget vanskeligere at skaffe.

Lene said...

Det er da i sandhed et billede, som rummer din verden. Og hvor er broen smuk med den forgrund (det hedder det nok ikke,men mon ikke du forstår hvad jeg mener :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg tror godt du kan kopiere det fra nettet - ellers prøv at kontakt fotografen.

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - mon ikke det hedder forgrund? I hvertfald forstår jeg, hvad du mener:-)

Rasmine said...

Det er et godt billede, men det var et billede af min egen verden, jeg tænkte på, og den er ikke nær så koncentreret om indre by som din - desværre :-( Ikke desto mindre vil jeg da forsøge at få fat på en kopi :-)

Madame said...

Det var da et fantastisk billede ud over byens tage. Det må været taget med en stærk zoom, siden Øresundsbroen ser ud til at være så tæt på.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - åh, så forstår jeg bedre:-) Jeg fandt det på facebook.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, her ser man, hvad et rigtigt kamera kan - det er i hvertfald ikke taget med en mobil:-)