Wednesday, November 9, 2011

fra "Gud i et og alt" af Gerhard W. Hughes

"Visdom er kende tingenes harmoni, glæde er at danse efter dens rytme"
Bogen er udgivet på Boedals forlag og nedsat til 99 kr. Vi har denne vinter en læsegruppe omkring bogen. Jeg har læst den tidligere og er glad for hans udfordrende måde at beskrive hellighed på. Hughes bor i Birmingham, hvor han arbejder som åndelig vejleder. Han er præget af en stor åbenhed mod samfundet og arbejder for sammenhæng mellem spirituel og social retfærdighed. Han er katolik, og i hans teologi genkender jeg min egen metodistiske baggrund.

2 comments:

Rasmine said...

Jeg synes, det er fantastisk sagt - selv om jeg jo godt kunde tænke mig at vide, hvordan man finder tingenes harmoni.

Så jeg blev nysgerrig og gik på amazon.co.uk for at finde bogen, men det kunne jeg ikke. Hvad er dens engelske titel?

Jeg kunne heller ikke rigtig finde noget om forfatteren ud over, at han er katolik, jesuit og har været rektor for Beaumont College.

More information, please!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - jeg har skrevet oplysningerne til, så kan flere få gavn af dem! Tak for opfordringen.