Tuesday, March 22, 2011

Godt valgsprog

I Kristelig Dagblad har de i dag et portæt af domprovst ved Københavns domkirke Anders Gadegaard, en dygtig, flittig, markant og venlig mand, såvidt som jeg kender ham. Han er omtalt, fordi en af institutionerne i Danmarks Radio, Morgenandagten fra Københavns domkirke, efter sammenlægningen af P1 og P2 (gys!) kun vil kunne høres (bortset fra i kirken) med en dab-radio eller på TV stationen DR2. Morgenandagten er udsendt gennem de seneste 80 år, og er DR's ældste udsendelse. Det er alt sammen meget sørgeligt! Men om Anders Gadegaard stod så, at hans valgsprog kunne være: "Man skal ikke græde over spildt mælk - så længe koen stadig er i live!" Det synes jeg, er en meget god tilgang til tilværelsen.
Posted by Picasa

6 comments:

Lene said...

Et valgsprog, som vækker håb :-)
Og den afrikanske bøn er god at have med sig

Anonymous said...

Det valgsprog køber jeg - trods det, jeg er en af dem, der synes det er synd at sløjfe morgenandagten. Jeg hører den ikke så tit, men når jeg gør, så nyder jeg det meget .

Madame said...

Tænk dog - jeg er meget overrasket over, at man fjerner Morgenandagten fra de mest hørte kanaler! Jeg troede, DR havde pligt til at sende den.
Men valgsproget er rigtig fint, og det vil tage til mig :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Lene - Ja, jeg kan godt lide de ord!

Tro Håb og Kærlighed said...

intetnyt - morgenandagten er fast ritual for husbond. Jeg hører den ikke så ofte efter den er flyttet. Men det er da noget underligt noget at sløjfe den!

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, der sker meget underligt med vores kære radio!