Monday, November 29, 2010

Genbrug?

I anledning af advent var vi på kirkegården for at tænde lys på forældregraven.
 Da vi kører ind i rundkørslen ud for kirkegården, ser jeg pludselig MIN CYKEL!!! Den forsvandt fra vores carport den første weekend, vi var væk fra huset. Mine børn, der selv har mistet cykler, spurgte om jeg havde låst den! Det havde jeg ikke. Jeg mener, den stod i MIN carport. Alternativet er at låse den = besværligt, eller sætte den ind i gården = under åben himmel! Jeg kan ikke undvære en cykel, så jeg ledte de sædvanlige steder. Det er ikke ualmindeligt, at folk "låner" cykler af hinanden, så kan man typisk ret let finde dem fx. på stationen. Cyklen var denne gang som sunket i jorden! Jeg købte en brugt, som jeg har klaret mig med - der mangler dog lygter og cykelkurv! Øv. Men ved kirkegården - der stod den altså.
 Da jeg kom tættere på, kunne jeg desværre se, at baghjulet er ødelagt, eger brækket, bagagebæreren bøjet og baglygten knust. Det ser ud som om, nogen har fundet den og sat den et synligt sted. Tak idet mindste for det! Desværre er der ikke meget genbrug over min gode gamle cykel!

6 comments:

Rasmine said...

Folk er mærkelige! Som du måske ved, har jeg også mistet min gode, gamle cykel. Jeg har mistet den en gang før for mange år siden, men da fandt politiet den. Den var stillet på en containerplads, og man havde gjort sig umage for at få det til at se sandsynligt ud - ødelagt sadlen og kæden. Nogle mennesker vil åbenbart hellere stjæle end låne, fordi det er lettere. Jeg er stadig noget så ukristeligt vred over begge dele - men mest over, at den nu er helt væk. Den var et klenodie.

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - stjæle eller låne kommer ud på et for mig, når det gælder cykler - men ødelægge!?? Det er tarveligt. Det er bare træls med din gode gamle cykel, sådan en, får man ikke igen!

Madame said...

Dejligt at du fandt din cykel igen! Men det er trist, at den har lidt overlast.
Jeg fandt engang min på Herlev station efter flere måneder og stjal den tilbage :-)

Rasmine said...

Jo, men jeg kunne have accepteret det, hvis cyklen var blevet sat tilbage igen, når vedkommende var kommet til sig selv efter fredag nats udskejelser.

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - dejligt det lykkedes for dig at stjæle tilbage!

Tro Håb og Kærlighed said...

Rasmine - helt enig!