Saturday, November 27, 2010

Advent

Der er blevet lidt for stille på bloggen. Ikke fordi der er stille i mit liv. Måske mere fordi der ikke bliver taget så mange billeder. Mit arbejde lader sig ikke altid dokumentere. Det kunne se ud som om, vi spiser hele tiden i kirken - men mængden af billeder af kaffedrikkened metodister skal man ikke lade sig narre af. Jeg går på hjemme-besøg, underviser børn og unge, deltager i møder, holder gudstjenester, planlægger, skriver, forbereder, evaluerer, samtaler, lytter og læser. Men jeg nyder også vores nye hus. Bager, hører radio, ser en film, læser aviser, rydder op, laver mad og ser venner. I morgen er det første søndag i advent - en stor kirkedag - den første dag i det nye kirkeår: Vær velkommen! 
Der er lilla lys i adventskransen - lilla er bods-farven, tiden op til den store fest er en tid til refleksion og sortering i livet, så alt kan være klart til Herrens komme! Juleforberedelserne og adventstidens forventning har i år et særligt skær for os. De unge vordende forældre havde termin for 2 dage siden!

4 comments:

Madame said...

Det var spændende at læse om dit arbejde, Charlotte - ja, det kommer selvfølgelig ikke bag på mig, hvad en præst laver. Din julestjerne er ualmindelig flot! Og så bliver det spændende, hvornår de vordende forældre ikke længere er vordende ...

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - det er meget spændende:-)

Anonymous said...

Adventstid er vente tid på fler måder så, kan jeg forstå :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Intetnyt - ja vi har det lidt svært med prioriteringerne:-)