Friday, November 20, 2009

Gave-ide?

Mangler du en ide til en julegave? I dag så jeg den fantastiske fotobog "HIMMELSKUD" til salg i Føtex. Prisen var (tror jeg) 150 kr. Jeg gav noget mere, da jeg købte bogen, men hvor er jeg glad for den.

Jan Kofod Winther flyver over Danmark i sit lille enmotors fly. Han fotograferer ud ad vinduet med sit Hasselblad mens han styrer flyet med den anden hånd. Billederne er aldrig mailpulerede - men netop "Himmelskud". Flere gange kredser han rundt om et motiv og afventer, at skyggerne eller lyset falder helt rigtigt. Der er mange pudsige og smukke motiver, og bogen er en flot gave til en foto-glad ven - eller til dig selv! PS: Mine billeder af bogen og dens billeder yder naturligvis ikke originalen retfærdighed!
Posted by Picasa

2 comments:

Madame said...

Det lyder utroligt smukt, Charlotte, og jeg kan se det for mig ud fra din beskrivelse. Det minder mig om en bog om Himmerland for cirka 10 år siden, som en kvindelig fotograf udgav med helt enestående billeder af naturen.

Jeg tror, jeg vil nøjes med at låne den på biblioteket - vi er ved at drukne i bøger hjemme hos os, fordi husbond har en forkærlighed for bøger som tidligere forlagsredaktør :-)

Tro Håb og Kærlighed said...

Madame - ja, dét kender jeg - det med reolerne. Jeg plejer at sige, at hvis man lægger to bøger oven på hinanden natten natten over - så er der tre næste morgen:-)